Koti Blogi Sivu 18

Suomalaisia tänään tulessa

Tänään on taas CS:GO turnauksissa ollut jo suomalaisia framilla ja iltakamppailuissa niitä on lisää tulossa. Katsomme hieman lähemmin kahta tiistain kamppailua:

GODSENT vs Virtus.pro sekä Complexity vs OG

GODSENT on eurooppalainen tiimi, jossa pelaa myös suomalainen zehN eli Jesse Linjala. 28-vuotias CS:GO ammattilainen, joka on pelannut HLTV:n tilastojen mukaan 22 345 pelikierrosta ihan hyvillä tilastoluvuilla. GODSENT tiimissä hän on ollut 15.11.2019 lähtien, jota ennen hän pelasi SMASH ja NoChance joukkueissa HAVUsta lähdettyään helmikuun 2019 jälkeen.

GODSENT hävisi juuri forZelle 1-2 mutta voitti Northin 2-0 häviten ennen sitä kuitenkin Spririt, fnatic ja FaZe kamppailut kaikki 1-2 kartoin. Virtus.pro on sen sijaan pääosin yhä kazakstanilaisjoukkue, jonka tiimi on elänyt ja kahden kazakin lisäksi joukkueessa on nykyään yksi venäläinen, yksi uzbekistanilainen ja yksi latvialainen ja joukkueella on voitot Heroic ja Sprout tiimeistä 2-1, tappio BIGille 1-2 ja voitto HAVUsta 2-0. Joukkueet kohtasivat viimeksi helmikuussa ja GODSENT oli parempi kahden kartan voitollaan 2-0. Joukkueet ovat peräkkäin myös maailmanlistalla!
Paljon on kiinni, millä pelituulella Asger Jensen eli Farlig on GODSENTIssa. Vaikka Virtus.pro on lievästi vedonlyöntitoimistojen suosikki, me luotamme GODSENTin voittoon.

Complexity vs OG

Toinen kamppailu on BLAST Premier Spring 2020 Europen upper bracket neljännesfinaali eli Complexity vastaan OG. Complexity lähtee otteluun suosikkina sillä OG ei ole vakuuttanut viime kamppailuissaan. Complexity on maailmanlistan 20 ja OG 21, mutta kumpikaan ei ole täysin vakuuttanut. Tässä on myös osittain USA vs Eurooppa, sillä Complexityllä pelaa kaksi USA:n pelaajaa kahden tanskalaisen ja yhdne bulgaarin kanssa. OG vastaavasti koostuu viidestä kansallisuudesta.

Siinä missä Complexity on lähiaikoina voittanut mm. Honoris ja Hard Legion tiimit, se hävisi kovemmilleen eli forZelle ja fnaticille. Vastaavasti OG voitti forZen ensin, mutta hävisi heti perään ja sillä onkin nyt kolmen tappion putki: HAVU, forZe ja cOntact.

Tässä kohtaamisessa kaikki tilastot ovat Complexityn puolella, mutta OG ei ole näin pahassa tappiokierteessä ollut koskaan aikaisemmin ja nyt joukkueen on parannettava peliään ja otettava paluu voittojen tielle, tai muuten pitää joukkueen alkaa katsoa jo rosterinsa toimivuutta tällä tasolla, onko kenties joku pelaajista pelannut liikaa?

Gigantti pelitapahtuma DreamHackin kumppaniksi

Elektroniikkaa ja kodinkoneita myyvä tavarataloketju Gigantti on solminut pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen maailman suurimman pelitapahtuman DreamHackin kanssa. Sopimus koskee kaikkia Pohjoismaita.

Kahdesti vuodessa järjestettävän pelitapahtuma DreamHackin vuoden 2020 ensimmäinen tapahtuma piti järjestää Jönköpingissä kesän aikana, mutta se jouduttiin viranomaisten suosituksesta perumaan Covid-19-epidemian leviämisen estämiseksi. Tapahtuman sijaan voidaan kuitenkin kertoa jännittäviä uutisia. Pohjoismaisesta Elkjøp-konsernista ja siihen kuuluvasta Gigantista tulee DreamHackin virallinen kumppani kaikissa sen puitteissa järjestettävissä tapahtumissa ja aktiviteeteissa.

-Olemme ylpeitä voidessamme kertoa, että olemme solmineet monivuotisen yhteistyösopimuksen DreamHackin kanssa. Gigantista löytyy paljon ihmisiä, joille DreamHack on tärkeä tapahtuma ja haluamme, että yhä useammilla ihmisillä on myös tulevaisuudessa mahdollisuus osallistua siihen. DreamHack on uskomaton kohtauspaikka, joka tuo yhteisöllisyyttä ja iloa monille. Haluamme olla mukana kehittämässä sitä entisestään, Gigantin gaming-kategoriasta vastaava Jukka Erkinheimo kertoo.

Dreamhackin ja Elkjøpin yhteistyö koostuu monesta eri osa-alueesta. Elkjøp on muun muassa DreamHackissä pelattavan League of Legendsin Pohjois-Euroopan NLC-sarjan pääyhteistyökumppani. Elkjøp on myös mukana kehittämässä tapahtuman DreamStorea kävijöiden palvelemiseksi parhaalla mahdollisella tavalla. Ylipäätään yhteistyön myötä tapahtumavieraille pystytään tarjoamaan entistä hienompia elämyksiä.

Tapahtumaan pääsyn helpottamiseksi DreamHack-lippuja tullaan myymään kaikissa Gigantin myymälöissä. Gigantin myymälöissä ja verkkokaupassa myydään myös virallisia DreamHack-tuotteita.

-Näen suuria mahdollisuuksia yhteistyössämme DreamHackin kanssa. Voimme vahvistaa toisiamme ja ennen kaikkea luoda peliharrastajille ympärivuotisen kohtaamispaikan. Uskomme Gigantissa vahvasti ostokokemukseen, ja yhteistyö antaa meille mahdollisuuden viedä myymälöidemme pelikonseptia uudelle tasolle, Erkinheimo sanoo.

Yhteistyö on mahdollisuus myös Elkjøpin työtekijöistä löytyville peliharrastajille. Elkjøpin eri Pohjoismaissa työskentelevät työntekijät saavat ilmaisen pääsyn DreamHackin tapahtumiin. Lisäksi sisäisen rekrytointiprosessin myötä useilla työntekijöillä on mahdollisuus mennä edustamaan Giganttia DreamHackiin koko tapahtuman ajaksi.

Lähde: MyNewsDesk

Nopeat rekisteröitymisvapaat kasinot 2020

Male player betting on smartphone application, casino chips table, online game

Vaikka vuosi 2020 ei ole ehtinyt vielä edes puoleenväliin, on ensimmäisten kuukausien aikana julkaistu jo monta uutta nettikasinoa, joiden joukossa on myös rekisteröitymisvapaita kasinoita. Tästä voimme päätellä että pikakasinot 2021 lista tuleekin saamaan vuoden aikana vielä paljon uusia tulokkaita. Monet kasinopelaajat suosivat rekisteröitymisvapaita nettikasinoita, sillä niillä pelaaminen on nopeaa ja helppoa. Kaikki pikakasinot toimivat samalla periaatteella. Kasinolle tunnistautuminen tapahtuu käyttäen ruotsalaisen Trustlyn palvelua. Pelaaja tunnistautuu omaa verkkopankkitunnustaan tätä palvelua käyttäen. Trustlyä pidetään myös yhtenä nopeimpana maksusiirtojen välittäjänä ja siksi se onkin yleensä ainoa pikakasinoilla talletuksiin ja kotiutuksiin käytettävissä oleva menetelmä. Tällä menetelmällä pelaajat saavat mahdolliset voittonsa omalle pankkitililleen jopa 15 minuutissa. Se jos mikä on nopeaa.

Suomalaiset pikakasinot

Uusien pikakasinoiden joukossa on myös suomalaisia toimijoita. Suomalaiset operaattorit ovat muutenkin kunnostautuneet rekisteröitymisvapaiden kasinoiden perustamisessa. Yksi ensimmäisistä, ja tänä päivänäkin edelleen yksi suosituimmista suomalaisista rekisteröitymisvapaista kasinoista, on Rizk Casino. Se oli markkinoille tullessaan jotakin hyvin erilaista ja se näytti tietä monille muille pikakasinoille, niin suomalaisille kuin muun maalaisillekin. Suomalaiset pikakasinot on yleensä helppo tunnistaa kasinon nimestä. Ne ovatkin siksi usein suunnattu pelkästään suomalaisille pelaajille. Löytyy esimerkiksi sellaisia pikakasinoita kuin pelaa.com ja nopeampi.com. Varsinkin aloittelevien pelaajien kannattaa suosia näitä, ja muita suomalaisia pikakasinoita, sillä niillä on täysin suomenkielinen asiakaspalvelu, josta saa tarvittaessa apua ongelmatilanteissa tai silloin, kun jokin kasinoon liittyvä asia askarruttaa.

Pikakasinoilla on hyvä pelitarjonta

Rekisteröitymisvapaat kasinot ovat valinneet pelivalikoimiinsa pelejä alan suurimmilta ja tunnetuimmilta pelinvalmistajilta, kuten NetEnt, Microgaming, Yggdrasil, Quickspin ja monta muuta. Siksi niillä onkin tarjolla laaja valikoima kasinoiden suosituimpia pelejä, jokaisen pelaajan makuun jotakin. Pelivalikoimien suuruus voi vaihdella 300 pelistä yli 1500 peliin. Pikakasinot ovat kaikkien muidenkin toimintojensa puolesta samanlaisia kuin perinteiset nettikasinot, eroa on vain tosiaan siinä, millä tavalla kasinolle kirjaudutaan pelaamaan. Kolikkopelien lisäksi tarjolla on myös livekasinopelejä. Ja kuten kaikilla nettikasinoilla tänä päivänä, myös rekisteröitymisvapailla kasinoilla on mobiilikasino, joten pelaajat pääsevät nauttimaan kasinoiden peleistä missä tahansa he ovatkin. Talletukset ja kotiutukset onnistuvat mobiilikasinolla ihan yhtä helposti kuin pöytäkoneellakin pelattaessa, kaikki muutkin toiminnot toimivat mobiilissa ihan yhtä hyvin.

Perinteiset nettikasinot päivittyvät pikakasinoiksi

Moni perienteinen nettikasino, jopa useita vuosia alalla toimineet, ovat viime aikoina päivitysten ja uudistusten yhteydessä muuttuneet rekisteröitymisvapaiksi nettikasinoiksi. Tämä helpottaa nettikasinoidenkin toimintaa, sillä niiden ei tarvitse huolehtia enää useiden erilaisten maksutapojen toiminnan varmistamisesta, eikä pelaajien henkilötietojen säilyttämisestä omilla servereillään. Pikakasinot ovat siis nimensä mukaisesti tehneet monesta asioista pikaisia ja näin ollen myös helpompia, ei pelkästään vain pelaajille vaan myös itse kasinoille. Molemmat hyötyvät. Kun kasinot voivat siirtää resurssejaan, on niillä enemmän aikaa ja mahdollisuuksia panostaa kasinon kehittämiseen sekä uusien innovaatioiden keksimiseen. On myös niin sanotusti uutta normaalia, että pelaajia kuunnellaan ja heidän toiveitaan ja ehdotuksiaan otetaan huomioon paremmin kuin ennen.

Pikakasinot ovat siis tulleet jäädäkseen ja ne valloittavat kasinoalaa yhä uusien ja uusien kasinoiden muodossa. On mielenkiintoista odottaa, miltä vuosi 2020 näyttää niiden osalta. Kuinka suuri osuus vuonna 2020 julkaistavista kasinoista on rekisteröitymisvapaita pikakasinoita ja kuinka moni ns. perinteisiä kasinoita? Varmaa on ainakin se, että pelaajilla on suuri valikoima mistä tehdä valintansa, ja se vain kasvaa entisestään. Tämä ei tee pelaajien valinnasta helppoa, mutta sitäkin nautinnollisempaa on se, kun löytää itselleen täydellisesti sopivan nettikasinon.

Samsungin uudet pelinäytöt Odyssey G9 ja G7 saapuvat Suomeen

0

Uniikit ja suorituskykyiset 1000R-kaarevuuden QLED-näytöt mahdollistavat immersiivisen pelikokemuksen.

Espoo – 2. kesäkuuta 2020 – Samsung Electronics ilmoittaa tänään, että rajoja rikkovat Odyssey G9- ja G7-pelinäytöt saapuvat myyntiin Suomessa. G9 ja G7 ovat ensimmäiset korkean suorituskyvyn näyttölaitteet 1000R-kaarevuudella. Lisäksi käyttäjät pääsevät nauttimaan kristallinkirkkaasta QLED-kuvanlaadusta, 1 millisekunnin vasteajasta ja 240 Hz virkistystaajuudesta, joten pelikokemus on sulava ja miellyttävä.

Verkkopelaamisen ja e-urheilun kehitys on tehnyt videopelaamisesta entistä kilpailullisempaa. Tämä tarkoittaa, että pelaajat tarvitsevat salamannopean näytön tukemaan pelikokemustaan. Odyssey G9 ja G7 luottavat viimeisimpään teknologiaan ja mahdollistavat pelaajille pelikokemuksen, jota he odottavat ja vaativat.

– Samsung pyrkii aina koettelemaan mahdollisen ja mahdottoman rajoja sekä kehittämään seuraavan sukupolven pelikokemukset mahdollistavia innovaatioita. Kaarevat G9- ja G7-pelinäyttömme yhdistävät täysin uniikilla tavalla käyttömukavuuden, kirkkaan kuvanlaadun ja lyhyet vasteajat, joten pelaajat saavat näytöistä irti kaipaamaansa kehittynyttä suorituskykyä, toteaa Ossi Luoma, Samsung Suomen IT-tuotteiden myyntipäällikkö.

Odyssey G9: Seuraavan tason pelikokemus

Pelaajat tulevat tuntemaan eron vanhaan G9-näytön (49 tuumaa) kanssa. Kyseessä on maailman ensimmäinen Dual Quad High-Definition -pelinäyttö (DQHD; tarkkuus 5120×1440), jossa on salamannopea 240 Hz virkistystaajuus, 1 millisekunnin vasteaika, 32:9-kuvasuhde, syvä ja immersiivinen 1000R-kaarevuus sekä jopa 1000 cd/m2 huippukirkkaus. G9 mahdollistaa myös QLED-kuvanlaadun ja HDR1000-paneelin ansiosta eloisammat yksityiskohdat ja värit kuin yksikään aiempi Samsung-näyttö.

Samsung on muotoillut G9-näytön uniikilla tavalla, yhdistäen omistautuneita pelaajia miellyttäviä elementtejä. G9:ssä on kiiltopintainen valkoinen ulkokuori, ja näytön takaosassa on futuristinen tunnelmavalojärjestelmä, joka tukee 52 väriä ja viittä valoefektiasetusta. Uutuusnäyttö siis todella erottuu massasta.

Odyssey G7: Antaa pelaajalle etulyöntiaseman

27- ja 32-tuumaiset Odyssey G7 -näytöt tarjoavat saman 1000R-kaarevuusasteen, 1 millisekunnin vasteajan ja 240 Hz virkistystaajuuden sekä suorituskyvyn kuin Odyssey G9. Pelaajat hyötyvät myös WQHD-tarkkuudesta (2560×1440), 16:9-kuvasuhteesta ja HDR600-paneelista, joka kykenee peräti 600 cd/m2 huippukirkkauteen. Valovoimainen QLED-näyttö tarjoaa poikkeuksellisen värien toiston valaistuksesta riippumatta.

Samsung Odyssey G7:ssä on käytetty samanlaisia futuristisia muotoiluelementtejä kuin G9:ssä, mikä lisää sen elämyksellisyyttä. Mattamusta ulkokuori yhdistyy väriä vaihtavaan tunnelmavalojärjestelmään. Värin voi asettaa staattiseksi, himmentää tai asettaa vaihtumaan pelaajan toiveiden mukaisesti.

Samsungin kaarevissa G9- ja G7-näytöissä on myös NVIDIA G-SYNC ja Adaptive Sync -tekniikoiden tuki (DP1.4:n liitännän kautta), mikä tarjoilee pelaajille ainutlaatuisen sulavan pelikokemuksen synkronoidun virkistystaajuuden avulla.

Samsung Odyssey G9 ja G7 ovat nyt myynnissä Pohjoismaissa. Suositushinnat ovat 1499 € (G9), 699 € (G7, 32”) ja 599 € (G7, 27”).

Lähde: MyNewsDesk

Virtuaalimaailmat ja pelaaminen

0

Oletko koskaan itse laskenut tai seurannut, kauan olet pelannut viime viikkoina eri pelejä? Onko pelaaminen, jopa vienyt aikaa muulta sosiaaliselta elämältäsi, vai onko se tuonut sitä sinulle?

Pelaaminen voi olla sekä hyväksi, että se voi olla huonoksi – siinä ei ole vain mustaa tai valkoista, hyvää tai pahaa ja vain pelaajat itse voivat kertoa, miten asiat ovat. Miksi tämä mietintä? Koska mediassa puhutaan ja kirjoitetaan paljon pelaamisen haitoista. Ihan samalla tavalla voitaisiin kirjoitella vaikka bitcoinien ja virtuaalisten maailmojen tai vaikkapa liiasta työnteosta ja sen aiheuttamasta uupumuksesta. Onneksi kuitenkin tällä hetkellä e-Urheilu on mahdollistanut entistä enemmän pelaamisesta puhumisen ja kirjoittamisen positiivisesti. Monen suomalaisen e-urheilu tiimin omalaatuinen sosiaalisen median kuten Twitterin sisältämä huumori on omiaan tuomaan lajia omalla positiivisella tavallaan esille. Kylläkin tavalla, jota kaikki eivät edes halua ymmärtää. Mutta toisaalta, nämä jotka eivät halua ymmärtää haluaisivat yhä elää maailmassa ilman mobiiliverkkoja ja nettiä. Jos noista bitcoineistakin miettii tulevaisuuden eläkerahoja ja lukee vaikka YLE:n kirjoittamia juttuja, niin tuntuu, että onnistuminen on pitkälti kiinni sekä onnesta että taidosta, siitä että osuu juuri oikeaan saumaan ostamisen ja myymisen kanssa.

Oletko harkinnut ammattilaisuutta?

E-urheilu ammattilaistasolla vaatii uhrauksia. Se vaatii aikaa ja tahtoa, eikä siinä saa lannistua, vaikkei heti olisikaan kaikista paras. Ajatellaan vaikka näitä tämän hetken Suomen parhaimpia CS:GO pelaajia, heillä on usealla jo lähes kymmenen vuotta pelaamista takana. Pelaamista, joka on aloitettu siellä 12-14 vuotiaina ja nyt 20-26 vuotiaina he ovat maailman huipulla, mutta silloin aloittaessaan kukaan heistä ei oikeasti uskaltanut kuvitella tienaavansa vielä palkkansa ammattilaispelaajana. Tilanne on vähän erilainen esimerkiksi jalkapalloilijoilla, koska jalkapallossa ammattilaisia on ollut jo yli 100 vuotta eli nuorilla on alusta alkaen ollut idoleita, joita katsoa ja joiden tulotasosta unelmoida. Tämän hetken ammattilais e-urheilijoilla ei tällaisia oikeastaan ollut, tuskin Jamppikaan eli Elias Olkkonen, joka nyt on 18 vuotias, aloittaessaan mietti mahdollisia miljoonia mitä voisi joskus ansaita.

Oletko harkinnut virtuaalimaailmoja ja bitcoineja?

Tällä sivustolla kirjoitellaan useimmiten CS:GO pelistä tai jostain toisesta e-urheilu pelistä, tapahtumasta tai pelaajasta, mutta liittyyhään e-elämiseen tottakai myös erilaiset virtuaalimaailmat ja virtuaaliset valuutat kuten bitcoin. Meidänkin oma taustamme tulee sieltä vanhasta kunnon Doom- maailmasta ja WoW valloituksista, joita tuli pelattua vuosia. Oletko itse rakennellut esimerkiksi omia rakennuksiasi Minecraftiin ja tehnyt niistä videoita YouTubeen ja alkanut oikeaksi tubettajaksi saaden siitä jopa tuloja? Ei muutama vuosi sitten olisi tullut mieleenkään että pelejä pelaamalla ja sitä striimalla voisi oikeasti ansaita elantonsa, ja saatikka sitä, että jollekin maailman parhaimmille striimaajille maksetaan miljoonia, että he vain siirtyisivät tekemään videoita toiselle palvelulle!

Tai oletko lähtenyt kaivuriksi, tai ostamaan ja myymään vaikka bitcoineja? Mitä mieltä itse olet virtuaalivaluutasta, vai oletko vielä sitä mieltä, että nykyaikaiset verkkolompakot kyllä riittävät ja niiden takana oikea raha, että vielä ei ole aika virtuaalisen valuutan. Onhan sitä jo kuitenkin tehty isoja kauppoja aivan virtuaalisissa maailmoissa kuten Second Lifessa.

Mitä odotat 2020-luvun peleiltä?

Mennäänkö peleissä entistä realistisempaan suuntaan, eli tuleeko seuraavaksi CS:GO realily 2025 vai mennäänkö LoL tai Valorant tyyppisiin science fiction tunnelmiin, joskin entistä paremmilla grafiikoilla? Ottaako pelit missä vaiheessa hyödyn 5G verkoista, vai onko sittenkin niin, että maailman mittakaavassa mennään vielä vuosia eteenpäin nykytekniikalla, koska uudet alueet kuten Afrikka ja Etelä-Amerikka ovat vasta tulossa maailmanlaajuiseen e-urheilu perheeseen. Se saattaisi olla hieman epäreilua, että suomalainen tiimi pelaisi 5G yhteyden päästä online peliä joukkuetta vastaan, jolla olisi juuri ja juuri muutaman megan epävarma yhteys.

Tuleeko videopeleissä takkiin? – Ratkaisu voi löytyä yllättävältä suunnalta: televisiosta

Osaava videopelaaja saa verkossa kunnioitusta, mikä ajaa toisinaan kunnianhimoisia peliharrastajia turvautumaan huijauksiin. Samsungin uusin verkkokampanja jekuttaa huijareita ja muistuttaa, että myös oikeilla pelivarusteilla voi tuntuvasti parantaa mahdollisuuksiaan menestyä. Erityisesti modernilla QLED TV -teknologialla on monia uniikkeja etuja, kuten virkistystaajuuden synkronointi, alle 10 millisekunnin syöttöviive (input lag) sekä huippuluokan kirkkaus ja kontrasti. Samsungin QLED-huijaustiedoston sisältävällä GitHub-sivulla on vierailut reilussa viikossa useita satoja pelaajia pelitaitoa parantavien huijauksien toivossa.

Samsung käynnisti pelaamista koskevan aloitteensa – QLED Beats the Cheats. Aloitteen tavoitteena on saada enemmän pelaajia käyttämään pelaamiskokemusta parantavaa tekniikkaa sen sijaan, että he siirtyisivät käyttämään verkosta löytyviä huijauksia yrittäessään parantaa pelaamistaan. Samsung on ladannut valikoiduille huijausohjelmisto- ja koodisivustoille valehuijauksia, jotka korostavat sitä, että oikeanlainen TV-tekniikka antaa pelaajalle vastaavia etuja kuin monet huijaukset, jolloin pelaaja voi parantaa pelisuoritustaan puhtaalla omallatunnolla. 

Samsungin AIM_ASSIST_HACK-koodiin pääsee käsiksi GitHub-projektisivun kautta  

– Tiedämme, että huijauskoodien ja -ohjelmien lataaminen verkosta pelimenestyksen parantamiseksi on yleistä. Toivommekin, että QLED Beats the Cheats -aloitteella voimme herätellä huijauksiin turvautuvia pelaajia tekemään pelaamisesta taas hauskaa rehellisten teknologisten etujen kautta, sanoo Magnus Nilsson, Samsung Nordicin TV/AV-tuotekategorian tekninen tuotepäällikkö.

Samsungin luomat valehuijaukset on ladattu suosituille huijauskoodisivustoille. Ne näyttävät aivan tavallisilta huijausohjelmilta ja koostuvat koodatusta ohjelmistotiedostosta sekä readme-tiedostosta. Tyypillisesti readme-tiedostossa on asennusohje ja koodattu tiedosto on varsinainen huijausohjelma, jonka pelaaja asentaa konsoliinsa tai tietokoneeseensa. Samsungin QLED Beats the Cheats -huijauksissa kooditiedosto on korvattu tekstillä, joka kuvaa, kuinka QLED-TV-tekniikka antaa pelaajalle huijaukseen turvautumiseen verrattavia ​​etuja. Readme-tiedosto puolestaan ​​kannustaa huijareita vierailemaan Samsung.com-sivustolla, jossa he voivat hyödyntää parasta televisioteknologiaa pelaamisensa parantamiseksi – ilman huijaamista.

Samsungin QLED-televisiot on varustettu tekniikalla, jonka avulla pelaajat voivat kehittyä huijaamatta. Freesync synkronoi virkistystaajuuden televisioon syötettävän ruudunpäivitysnopeuden kanssa, mikä takaa sujuvan liikkeentoiston. Innovatiivisen Real Game Enhancer + -tilan avulla TV voi ohittaa joitain videoprosesseja, mikä johtaa vain 10 millisekunnin syöttöviiveeseen (input-lag), joka on yksi markkinoiden pienimmistä. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, Samsungin QLED-tekniikka tarjoaa poikkeuksellisen kirkkauden ja terävän kontrastin, mikä helpottaa vihollisten havaitsemista pelissä.

 QLED Beats the Cheats -konseptin ominaisuudet 

  1. Aim assist hack (CONSOLE) Aim assist hack on huijaus, joka auttaa pelaajia osumaan kohteeseensa – mutta QLED Beats the Cheats -konseptissa Freesync-tekniikka ja Real Game Enhancerin ominaisuudet korvaava aim assistin. FreeSync ja Real Game Enhancer synkronoivat virkistystaajuuden televisioon syötettävän ruudunpäivitysnopeuden kanssa, minkä ansiosta liikkeentoisto on tasaisempaa ja animaatiot ovat viiveettömämpiä. Tämä taas puolestaan parantaa kohteen seuraamista ja osumatarkkuutta.
  1. Trigger hack (CONSOLE) Tirigger hack on huijaus, joka auttaa pelaajia ampumaan ja reagoimaan mahdollisimman nopeasti. QLED Beats the Cheats -konseptissa automaattinen pelitila sallii television ohittaa tietyt videoprosessorit ja mahdollistaa minimaalisen syöttöviiveen (input lag), mikä antaa pelaajalle mahdollisuuden reagoida nopeammin kuin hänen vastustajansa.
  1. ESP (Extra Sensory Perception) hack  

Extra Sensory Perception -huijaus antaa kyvyn nähdä vihollisia paremmin pimeissä ympäristöissä, varjoissa tai tiheässä maastossa. Televisioiden Dynamic Black Equalizer -ominaisuus ja Samsungin QLED-tekniikan kirkkaus ja kontrasti tarjoavat paremman erottelukyvyn ja kontrastin, mikä tarkoittaa, että harvat pääsevät piiloutumaan QLED-television kanssa pelaavilta. 

Lisätietoa QLED Beats the Cheats -konseptista videolla: https://www.youtube.com/watch?v=FjbYArG2QQ0&feature=youtu.be

Suositut eSports -pelit ja turnaukset

eSports on ottanut hienosti tuulta siipiensä alle, etenkin vallitsevan tilanteen vuoksi. Perinteinen urheiluvedonlyönti on isoilta osin tauolla, mikä on antanut elektroniselle urheilulle lisäpotkua – lukuisat ammattilaistason turnaukset vetävät puoleensa valtavasti katsojia, kun perinteistä urheilua ei tällä hetkellä ole.

Tämän hetken elektronisen urheilun online-tapahtumat korvaavat laatunsa puolesta kaikki aikaisemmat, tarjoten todella monipuolisesti kansainvälisiä turnauksia monista eri lajeista. Pohjois-Amerikassa erottuvat Major League Gaming sekä World Cyber Games, kun taas Kiinassa näkyvimpien joukossa on World eSports Games. The Electronic Sports World Cup, FIFA 20 sekä NBA 2k puolestaan tarjoavat jopa miljoonien eurojen palkintoja. Seuraavaksi otamme pienen läpileikkauksen kaikista suosituimmista eSports-peleistä!

FIFA 20

FIFA 20 on FIFA-pelisarjan supersuosittu jalkapallosimulaatiopeli, jonka on kehittänyt Electronic Arts -pelistudio. Pelin erikoisuus on sen tarjoama Volta-pelimuoto, minkä lisäksi pelistä löytyy myös lukuisia uusia variaatioita perinteisen 11v11 -pelaamisen rinnalle. Uudessa Volta-pelimuodossa keskitytään pienempiin katufutisotteluihin ja omaa kehittymistä voi seurata aikajanan avulla – itse kehitettyjen pelaajien avulla, totta kai.

NBA 2K

NBA 2K on korkearesoluutioinen koripalloa simuloiva peli, joka on julkaistu vuosittain vuodesta 1999 lähtien, ja sen innoittajana toimii National Basketball Association. Alun perin peliä julkaisi Sega Sports, mutta nyt 2K Sportsin myös pelin kehittäjänä toimii Visual Concepts. Tällä hetkellä käytössä on kahdeksantoista eri alustaa ja NBA 2K -pelisarja on yksi parhaiten arvostelluista eSports-peleistä.

Multiplayer Battle Arena – MOBA

MOBA tarjoaa ison valikoiman erilaisia pelejä mukaan lukien League of Legends (LOL), Dota 2 sekä Heroes of the Storm. Pelit näyttävät aina tuoreilta ja jännittäviltä siitä riippumatta, kuinka usein taistoja käydään. Vedonlyönti näihin peleihin vaatii oikean strategian, tarkkaa suunnittelua sekä älykkyyttä. Vedon voittaaksesi sinun tulee osata ennustaa, mikä joukkueista voittaa taistelun!

Defence of the Ancients – Dota 2

Dota 2, alkuperäiseltä nimeltään Defense of the Ancients on yksi suosituimmista eSports-turnauspeleistä. Valve’s Premier Dota 2 on pelin kansainvälinen turnaus, joka rikkoo jatkuvasti ennätyksiä: turnauksella on hallussaan korkeimman eSports-turnauspalkinnon titteli 24 miljoonan dollarin palkintopotilla, minkä lisäksi monet yksittäiset pelaajat ovat saaneet yli miljoonan palkkioita ja turnauksella on reilusti yli viisi miljoonaa katsojaa!

League of Legends – LOL

League of Legends on fanien suosikkilaji, joka maksaa yli 30 miljoonan euron edestä ottelupalkintoja. Multiplayer Online Battle Arenalla on lukuisia ammattilaistason joukkueita ja pelaajia ottamassa toisistaan mittaa taisteluissa. LOL onkin ehdottomasti yksi suosituimmista eSports-lajeista maailmassa.

Vuosittain Riot Gamesin toimesta järjestetään valtava World Championship -turnaus, joka vetää puoleensa lähes 60 miljoonaa katsojaa. LOL on siis epäilemättä yksi suurimmista ja suosituimmista MOBA-turnauspeleistä.

Counter-Strike: Global Offensive – CS: GO

Counter-Strike: Global Offensive on niin ikään yksi suosituimmista eSports-lajeista. Kyseessä on nopeatempoinen ammuntapeli, jonka ensimmäinen versio julkaistiin vuonna 2012. CS:GO:n ympärille järjestetään lukuisia arvostettuja turnauksia, mukaan lukien monissa eri maissa pidettävä ELeague. Tapahtuman Major -finaali striimataan Twitch-palvelussa ja tapahtuman katsojamäärä ylittää yleensä aina yli neljä miljoonaa silmäparia.

Toinen suosittu CS:GO -tapahtuma on PGL Major, joka saattaa tuottaa vedonlyöjille todella reippaita voittoja, mikäli turnauksen voittajajoukkueen onnistuu veikkaamaan oikein. CS:GO:n aggressiivinen tunnelma ja kova kilpailuhenki tekevät lajista eSports-fanien suuren suosikin.

Overwatch

Overwatch on ampumapeli, jossa toisistaan mittaa ottavat kaksi kuuden hengen joukkuetta. Pelaajat valitsevat hahmon useista eri vaihtoehdoista, joista jokaisella on erilaisia erikoistaitoja sekä omanlaisensa tapa liikkua. Kaikilla näistä on myös oma tehtävänsä ja hahmot kohtaavat erilaisia haasteita. Overwatch League Season One järjestetään Yhdysvalloissa ja se on Pohjois-Amerikan merkittävin eSports-tapahtuma. Katsojia on useita miljoonia ja palkintojen koko liikkuu yhteensä miljoonissa euroissa. Overwatch Leaguen otteluita näytetään suorina lähetyksissä suosittujen alustojen, kuten Twitchin kautta.

Call of Duty

Call of Dutyn voi sanoa aloittaneen sotasimulaattoritrendin eSports-trendin. Kyseessä on interaktiivinen monipeli, jossa pelaajat yrittävät ampua toisiaan useissa eri pelitiloissa. Call of Dutyn suosio perustuu pitkälti sen monimuotoisuuteen ja muokattavuuteen. The Call of Duty World League Championship on ehkäpä kaikista merkittävin eSports-tapahtuma – palkintosummat ovat rikkoneet ennätyksiä ja ottelut lähetetään suorina lähetyksinä.

eSports ja perinteinen urheilu

eSports-pelit sekä -kilpailijat tulevat paremmiksi kuukausi kuukaudelta ja niistä on tullut henkireikä urheiluvedonlyöjille – esimerkiksi FIFA 20 on ihan yhtä jännittävää, kuin perinteinen urheilu. Vedonlyöntisivustot tarjoavat lukuisia eri vetokohteita ja kertoimet ovat houkuttelevia. Piditpä sitten futiksesta, koripallosta tai kenties ampumapeleistä, eSports-vedonlyönti on saanut urheilufanien mielenkiinnon ympäri maailman. Turnaukset ovat jättimäisiä ja spektaakkelimaisia – aivan kuten FIFA World Cup ja olympialaiset!

Nettikasinoiden laajenevat palvelut ja pelimahdollisuudet

Nettikasinoiden toiminta on kasvava liiketoiminnan ala, ja tämä näkyy niin nettikasinoiden sisällön kuin palveluidenkin laajenemisena. Tätä on vauhdittanut edelleen rahapelilainsäädännön vapauttaminen Euroopassa ja etenkin palveluiden sujuva liikkuminen maasta toiseen. Esimerkiksi Maltalle rekisteröidyillä nettikasinoilla voidaan pelata verovapaasti suomalaistenkin pelaajien voimin. Lisäksi viime vuosina on todistettu kokonaan uusien brändien syntymistä, kuten rekisteröitymisvapaa Boost Casino, mikä mahdollistaa vieläkin helpomman ja suoraviivaisemman pelikokemuksen.

Nykyisin pelimahdollisuudet ovat valtavat ja luotettava lisenssijärjestelmä tekee pelaamisesta myös hyvin turvallista, kun luotettavat peliviranomaiset valvovat nettikasinoiden toimintaa. Kun pelataan vieläpä eurooppalaisen pelilisenssin omaavalla kasinolla, voidaan voitot lunastaa täysin verovapaasti. Suomalaiset pääsevät nykyisin kattavien palveluiden ääreen ja parhaimmillaan kaikki tapahtuu suomeksi asiakaspalvelusta lähtien. Seuraavaksi katsotaan, mitä modernilta nettikasinokokemukselta voidaan odottaa.

 

Valtava määrä pelimahdollisuuksia

Nettikasinoilla päästään perinteisesti pelaamaan laajasti kolikkopelejä sekä pöytä- ja korttipelejä. Tämän lisäksi live-kasino on yleensä olennainen osa kasinopelaamista. Valikoimasta löytyy myös yhä useammin vedonlyöntiä niin perinteisten urheilulajien kuin e-urheilunkin parissa. Parhaimmillaan päästään pelaamaan kokonaisia turnauksia sekä seuraamaan maailman kuumimpia live-tapahtumia. Perusvoittojen lisäksi napataan palkintoja erilaisissa kilpailuissa, ja kyseessä saattaakin olla täyden palvelun pelisivusto, jossa voidaan nauttia tarjonnasta niin koneella kuin mobiilissa.

Harva jaksaa enää tyytyä pelkkään peruskauraan, vaan pelaamiselta vaaditaan yhä enemmän. Live-pelaaminen sekä eSports-lajien seuraaminen on monelle arkipäivää, ja pelkkien hedelmäpelien parissa rullaaminen ei pitkälle vie. Nämä ikisuosikit ovat peleinä kehittyneet valtavasti, sillä niissä on nykyisin monia virtuaalisien pelien elementtejä sekä toisaalta mielenkiintoisia voittomekanismeja ja jättipotteja. Netin mahdollisuudet pelaamiseen antaa mielikuvitukselle siivet, kun pelaamisella ei ole ajan ja paikan asettamia rajoituksia.

Palvelut pelaavat ja pelaajat lunastavat etuja

Nettikasinoilla pidetään hyvää huolta siitä, että pelaajan käytössä on osaava asiakaspalvelu sekä kattava määrä pelaajaetuja, jotka buustaavat niin pelikassaa kuin mahdollistavat ilmaisvetojen tekemisen. Pelaaja ei netissäkään ole yksin, sillä apuna on aina tarvittaessa asiakaspalvelun väki, ja parhaimmillaan palvelua saadaan suomeksi osaavalta kotimaiselta asiakaspalvelulta, joka tietää mitä tekee.

Nettikasinoiden palveluita, monipuolisine ja turvallisine maksutapoineen, on kehitetty paljon ja etenkin asiakkuusohjelmat vetoavat pelaajiin. Lisäksi tarjolla on usein VIP-ohjelmia, joissa periaatteessa kenellä tahansa on mahdollista päästä kiinni eksklusiivisiin etuihin. Jokainen varmasti tietää, mitä on hyvä asiakaspalvelu ja hyvät edut, jotka antavat pelaajalle säännöllisesti rahanarvoisia bonuksia.

Käsillä on uusi pelaajasukupolvi

2000-luvun alussa nettikasinot olivat vielä lapsen kengissä. Nyt 2020-luvulla pelataan jopa kolmannessa sukupolvessa – pelaamassa voi olla samaan aikaan isoisä, poika ja pojanpoika. Kukapa olisi vielä kymmenen vuotta sitten ajatellut tällaista skenaariota.

Tänä aikana odotukset nettikasinoiden suhteen ovat kasvaneet, ja pelaajat odottavat sujuvaa toimintaa niin rahaliikenteen, pelien kuin asiakaspalvelunkin suhteen. Lisäksi moni suomalainen haluaa pelata suomeksi ja onneksemme monipuolisia sivustoja on saatavilla paljon myös suomenkielisille pelaajille suunnattuna.

Kokeneeseen pelaajaan tekee vaikutuksen käyttäjäystävällinen sivusto, sosiaalisuus ja mahdollisuus pelata yhdessä kavereiden kanssa sekä lisäpalvelut ja kaikki muu oheistoiminta, mitä pelaamiseen voi vain liittyä. Sosiaalisuus tulee todennäköisesti olemaan merkittävä teema nettikasinoalalla sen lisäksi, että eSports-pelien vaikutus tulee olemaan ilmeinen. Elektronisen urheilun suosion kasvua on todistettu jo pitkään. Uusia kasinoita syntyy nykyisin monenlaisten teemojen ympärille, ja vanhatkin kasinot pyrkivät uudistamaan olemustaan. Saadakseen mahdollisimman paljon pelaajia houkuteltua tulee peruspelien lisäksi kasinolta löytyä monia pelimahdollisuuksia, kuten vedonlyöntiä ja sosiaalisia pelimuotoja. Varmaa kuitenkin on, että sivustot joutuvat panostamaan palveluiden määrään ja laatuun, sillä kilpailu on kovaa!

Tältä Astraliksen puhe pelissä kuullostaa!

0

Yksi maailman paras Counter Strike-joukkue Astralis on julkaissut heidän omalla YouTube-kanavallaan kaksi videota jossa pääset kuulemaan miten maailman parhaat pelaajat kommunikoi ottelun aikana.

Ammattitason Counter Strike-pelaajat myös treenaavat paljon niin joukkueena ja myös itsekseen. Uusia taktiikoita, savuja , valoja yms treenataan jatkuvasi seuraaviin turnauksiin ja otteluita varten.

Voit katsoa miten homma toimii Astralikselta alla olevaista videoista.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=q_szX6eBPH4&w=560&h=315]


Kuva: Astralis
YouTube: Astrali
s

Vuoden 2020 trendipelit

Vuosi 2020 on jo alkuvuodesta lisännyt nuorten aikuisten nettikäyttöä. Suurin ongelma onkin ollut joidenkin alueiden nettiväylänopeuksien lasku tasolle, jolla oikeastaan kaikki muu paitsi uutisten lukeminen hankaloitui. Ongelma oli Euroopan laajuinen jopa siinä mittakaavassa, että EU pyysi amerikkalaista NetFlix suoratoistokanavaa pienentämään kaistaansa Eurooppaan, jotta Euroopan nettiliikenne ei sen vuoksi hyytyisi. Mutta tuleva 5G verkko on tuomassa tähän ongelmaan ratkaisun lähivuosien aikana, mutta ei vielä nyt.

Mitkä pelit tai millainen pelaaminen sitten on nyt trendikästä, pelaatko oikeita vai vääriä pelejä – me otamme pienen katsauksen tilanteeseen.

Rahapelaaminen laskussa

Osa aikuisista pelaa joka vuosi. Casino netissä kiinnostaa varsinkin yli 24-vuotiaita pelaajia. Vuonna 2019 vajaat 80 % suomalaisista oli pelannut jotain rahapeliä viimeisen vuoden aikana ja lähes 30 % pelasi pelejä viikoittain. Kokonaisuudessaan rahapelaaminen on Suomessa lisääntynyt, mutta nuorten aikuisten eli 18-24 vuotiaiden piirissä pelaaminen on vähentynyt. Nettikasinoilla pelasi vajaat 40 % THL:n kyselyyn vastanneista ja vastanneiden joukosta ulkomaisille nettikasinoille pelaaminen oli kasvanut vuodesta 2015 vuoteen 2019 lähes 70 %.

Mitä me suomalaiset oikeastaan pelaamme?

Mutu-tuntuma tai arvaus ei aina kerro totuutta, mutta tutkimukset antavat tietoperäistä pohjaa lisäajatuksille. Mutta jos alla oleva kuva kertoo mitä pelataan ja kuinka usein pelataan niin mitkä näissä on sitten trendipelaamista? Trendipelaaminen liitetään yleensä johonkin tämän hetken muoti-ilmiöön ja silloin on varsin helppo sanoa, että vuonna 2020 trendinä on e-Urheilu.

Tämän vuoden trendipelit löytyvät eittämättä e-Urheilusta, joka on saanut tänä vuonna entistä enemmän sekä palstatilaa mediassa että aikaa suoratoisto- ja televisiokanavilla. Osa syynä on ollut, että e-Urheilu tapahtumat ovat olleet ainoita urheilullisia tai kamppailullisia tapahtua, joita suurelle yleisölle on voitu näyttää. Niissäkin ovat areenatapahtumat siirretty hamaan tulevaisuuteen ja pelataan vain online-kohtaamisia, joissa pelaajat ovat useimmiten kotonaan. Tästä on tullut lisänä mielenkiintoisia pelaajahaastatteluja, joita on nähty heti turnausten jälkeen. Kuvissa on nähty pelaaja kotonaan ja fanit ovat päässeet näkemään sen todellisuuden, missä pelaajat etänä ottelevat.

Trendi ykkönen: science fiction

e-Urheilu pelaamisesta on tulossa ammattimaisempaa ja luulisi sen lajien siis siirtyvän lähemmäksi isoja katsojamassoja eli pelien olevan tyyliin FIFA jalkapalloa tai EA Sports jääkiekkoa tai iRacing formulaa tai rallia. Näitä kaikkia kyllä pelataan, mutta ne eivät ole nousseet ammattipiireissä lähellekään kärkipaikkoja. Sen sijaan trendeissä on näkyvillä futuristiset pelit. jotka tarjoavat paljon nähtävää, paljon opeteltavaa ja pelaajille entistä selkeämmän eron todellisuudesta.

Jos vielä viime vuonna poliisit ja terroristit eli Counter Strike: Global Offensive eli CS:GO teki ennätyksiä monen vuoden pelinkehityksen kautta ja tämä vuosikin alkoi hyvin, niin sitten peliä julkaiseva Valve sai kilpailijan. Yksi maailman suurin pelitalo myös e-Urheilu alalla, Riot Games alkoi markkinoida uutta CS:GO tyyppistä peliään, itseasiassa lähes kopiota, Valorant. Valorant vie pelin tulevaisuuteen eikä pelaajat ole enää ihmisiä, vaan ”yli-ihmisiä”, joilla on muitankin taitoja kuin vain nopeat refleksit ja tarkka ampuminen. Valorant tarjoaa uutta pelaajille ja katsojille ja vie tämän tyyppisen joukkue vs joukkue pelaamisen uudelle tasolle. Valorant on jo nyt vienyt jopa ammattitason CS:GO pelaajia mukanaan ja peli on vasta aloittelemassa.

Samalla tavalla kuin Valorant, myös Dota 2 ja League of Legends pelit, joita pelataan miljoonien pelaajien toimesta joka päivä, ovat tällaisia science fiction eli tieteisseikkailu pelejä, joissa pelaajat eivät pelaa ihmishahmoilla, tai suomalaisen ENCE:n Joona ”Serral” Sotalan kamppailut Starcraft II pelin herruudesta useimmiten korealaisia vastustajia vastaan. Trendi on selkeästi pois tavallisesta, ja siksi tavalliset urheilulajit vietynä e-Urheilu peleiksi eivät tarjota tarpeeksi katsottavaa tai tarpeeksi mielenkiintoisia hahmoja.

Kakkosena tulee League of Legends

Tämä peli vaatii katsojalta hieman enemmän tietoutta, mistä on kyse. Mutta kyseessä on maailman eniten pelattu onlinekamppailu peli, joka tuodaan nyt Telian toimesta entistä näkyvämmin myös Pohjois-Eurooppaan ja samalla aktivoidaan ammattitiimit ja puoliammattitiimit kokoamaan omia pelaajiaan ja lähtemään kamppailemaan Pohjois-Euroopan mestaruuksista. Telian sarja kattaa Suomen, Ruotsin, Norjan ja Tanskan ja huipentuu omaan Telia Masters turnaukseen, missä näiden edellä mainittujen maiden kaksi parasta kohtaa Ison Britannian kaksi parasta joukkuetta. Tähän kun lisää Telian markkinoinnin satsauksen, suoratoistolähetykset niin päästään siihen, että LoL ainakin pyrkii tekemään itsestään kesästä 2020 alkaen täällä meillä trendin.

Kuinka moni lähtee tutustumaan peliin, riippuu paljon myös turnauksiin lähtevien joukkueiden omasta markkinoinnista ja miten uutta peliä tuodaan esille sosiaalisessa mediassa ja eri suoratoistopalveluissa.

Oletko sinä jo tutustunut Valorant-peliin tai LoL-peliin aiemmin, onko jompikumpi suosikkisi?