Riot ja Tencent yhteistyöhön

Kiinassa tapahtuu ja paljon. Yksi syy miksi Kiinasta on tulossa maailman ykkösmaa ja alue eSports pelaamiselle on Kiinan kaupunkien hallintojen vahva panostus oman alueensa peliareenoiden kehittämiselle.
(kuvassa Shanghain Mercedes-Benz arena)

Viime vuonna tapahtunutta

Tencent ja Riot Games julkaisivat perustavansa oman TJ Sports yrityksen (10.1.2019) ja Bilibili tarjosi 113 miljoonaaa dollaria League of Legends maailman media oikeuksista.

Nimenomaan TJ Sports, jota johtavat Jim ”Bobby” Yibo ja Lin ”Leo” Song, sai Mercedeksen mukaan pääkumppaniksi LPL:ään. tencentin ja Riot Gamesin aloite oli myös kannanotto, jolla he ilmoittivat kansainvälisesti haluavansa eriyttää perus pelifirmat ja eSports organisaationsa. TJ Sports nopeasti julkistikin asettavansa erillisen komitean Riot Gamesin kanssa luomaan vuoden 2020 LoL MM-kisat, jotka käydään tänä vuonna Kiinassa.

Kova hinkun mediaoikeuksista

USA:ssa ollaan tutkittu tilastoista, että eSports on paras väylä tavoittaa 18-25 vuotiaat, joten siihen nähden Bilibilin 113 miljoonaa TJ Sportsilla LoL mediaoikeuksista ei ole paljon, mutta verrattuna siihen, että Twitch maksoi Overwatch Liigalle vain 90 miljoonaa vuonna 2018 kahdesta kaudesta….. niin samoilla jäljillä ollaan.

Viimeisimmät artikkelit

Related Stories