League of Legends MM-kisat etenevät

Semifinaalivaihe ja paikkana Madrid, toinen kolmesta semifinaalista ja tähän mennessä varmasti suurin liveporukka katsomassa yksittäistä tapahtumaa Euroopassa.

Pari viikkoa Madridin jälkeen on vuorossa Accorhotel Arena Pariisissa, jossa pidettiin 2017 Euroopan finaali.

Riot Gamesin Euroopan edustaja Aban Dechelotte kertoi, että useat Euroopan kaupungit olivat vaihtoehtoina kisoille, mutta yksi tärkeä tekijä oli kaupungin oma tahto saada kisat itselleen. Pariisin viranomaiset auttoivat huomattavasti oleskelu yms lupien kanssa sekä itse tapahtuman promootion suhteen, joten siinäkin oli syitä palata Pariisiin.

Ennen varsinaista päätapahtumaa keskustan Hotel de Villesä on activation week eli koko viikko kun paikalla on joukkueita ja sponsoreita sekä tottakai Riot Gamesin omaa porukkaa. Samanlainen viikko pidettiin jo aiemmin tänä vuonna Rotterdamissa sekä Ateenassa, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun kaupunki itse on virallisesti mukana tapahtuma järjestelyissä.

Louis Vuittonin pokaali

Jopa Eiffel torni on mukana tapahtumassa ja toimii lehdistökonferenssipaikkana Riot Gamesin julkaistessa samalla Summoner’s Cup turnauksen pokaalin, jonka on suunitellut Loiuis Vuitton. Vuittonin tulo mukaan tapahtui Dechelotten kautta, joka oli mukana jo 10 vuotta sitten FIFA Worlds Cup pokaalin suhteen ollessaan töissä Havas Sportsille. Tullesssaan Riotille Dechelotte halusi jo silloin jotain samaa eSportsille.

Laajenevat yhteistyökuviot

Tämän vuoden 2019 yhteistyökuviot sisältävät myös Yhdysvaltalaisen vakuutusyhtiö State Farmin sekä kiinalaisen mobiililaite brändin OPPOn mukaantulon LoL kiertueelle.

Dechelotte kertoo myös kuinka koko tapahtumien organisaatiotiimi koostuu myös pelaajien taustaorganisaatioista ja tuottajista sekä Riotin omasta porukasta ja Pariisin on tulossa ihmisiä niin Koreasta, Turkisa, USA:sta yms.

Paras viidestä eli kolmella voitolla eteenpäin

MM välierät pelataan paras viidestä cup-järjestelmällä eli kolmella voitolla etenee eteenpäin eli huonoimmillaan joukkue on ulkona jopa niinkin nopeasti kuin 90 minuuteissa. Vastaavasti ryhmävaiheessa nähtiin Berliinissä kahdeksan päivän maratooniottelu.

League of Leagends joukkueet saattavat joutua pelaamaan jopa neljä ottelua päivässä ryhmävaiheeessa. Eurooppalaisista joukkueista lienee kuuluisin Fnatic, joka on ollut mukana melkeinpä alusta alkaen.. nyt heillä on omat pop-up shopit ja tuotemyynti yhdessä Pohjois-Amerikan Cloud9:n kanssa.

Berliinissä G2 Esports rakensi yhteistyökampanjan Domino Pizzan kanssa. Domino Pizza jatkaa takkuista tietää maailmanvalloitukseen vaikka joutuikin juuri sulkemaan yli 100 pitseriaa Pohjois-Euroopassa ja Sveitsissä, Saksassa Dominos pyrkii edelleen taistelemaan paikastaan ja näkee yhtenä tapana saavuttaa nuoret juuri eSports näkyvyyden kautta.

G2 Esports on mukana myös Madridissa.

Viimeisimmät artikkelit

Related Stories