Koti Blogi Sivu 56

LOL mestaruuskisat

0

https://eu.lolesports.com/en

Onko ketään seuraajista pelaamassa tätä peliä, joku joka haluaisi silloin tällöin kirjoitella meille, mitä pelille kuuluu?

Ota yhteys ylläpitoon!

 

Suomalainen pelitutkimus on vahvassa nousussa

Pelitutkimus on sekä monitieteinen tutkimusala että nuori akateeminen oppiaine, jonka parissa toimivien tutkijoiden huomion keskiössä on digitaalisten pelien erityisluonne. Pelien ja pelaamisen moniulotteisuus tulee esiin tarkasteltaessa niitä esimerkiksi taiteellisina, teknisinä, sosiaalisina, kulttuurisina tai taloudellisina ilmiöinä.

Suomalainen pelitutkimus on vahvassa nousussa: Suomessa järjestetään merkittäviä alan tapahtumia, tänä vuonna avautunut Pelimuseo tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet muun muassa tutkimusaineiston keruulle ja Suomen Akatemia valitsi pelikulttuurien tutkimuksen huippuyksikköohjelmaansa.

Juuri ilmestyneessä, järjestyksessään yhdeksännessä Pelitutkimuksen vuosikirjassa käsitellään pelaamisen elinkaarta ja pelien merkityksiä elämän eri vaiheissa, verkkoroolipeligenren muutosta World of Warcraftin pelaajien näkökulmasta sekä gamescapeja, joissa pelaaminen yhdistyy välipalojen kulutuskäytäntöihin.

Henna Syrjälän ja kumppaneiden Foodscapeista gamescapeiksi -artikkelissa raportoidut tulokset rikkovat tehokkaasti varsin yleistä oletusta pelaajien epäterveellisistä ruokailutottumuksista, sanoo Pelitutkimuksen vuosikirjan päätoimittaja Raine Koskimaa.

Vertaisarvioitujen tutkimusartikkelien lisäksi vuosikirja sisältää arvion kirjasta Ylistetyt, rakastetut, paheksutut, unohdetut. Avauksia suomalaisen pelihistorian laajaan kirjoon, joka pohjautuu Mediamuseo Rupriikin suomalaista pelihistoriaa esitelleeseen näyttelyyn.

Vuosikirjan katsausartikkeleissa puolestaan tarkastellaan suomalaisen Aapelin Minigolfin aktiivista pelaajayhteisöä ja Go-lautapelin harrastusta Suomessa.

– Go-lautapeliä pidetään yhtenä maailman vanhimmista peleistä, mutta sen harrastus Suomessa on jäänyt vähäiselle huomiolle. Tältä osin Pirkko Luoman katsaus Go-peliin Suomessa on hyvin valaiseva, Koskimaa huomauttaa.


Jyräävätkö zombit Pokémon GO:n?

Pelitutkimuksen vuosikirjan Pokémon GO -teemaosiossa esitellään viiden katsausartikkelin kautta suomalaista Pokémon GO -tutkimusta ja sen keskeisiä havaintoja.

– Pokemon GO:n jalanjäljissä on tulossa kaksi uutta lisätyn todellisuuden peliä. Toinen kytkeytyy Harry Potterin fantasiamaailmaan, toinen on Walking Dead -aiheinen zombiepeli, jonka toteuttaa suomalainen Next Games. Mielenkiinnolla seurataan, saavatko nämä aikaiseksi Pokémon GO:n kaltaisen ilmiön. Suomalaisittain ajankohtainen aihe on myös se, millaisia seurauksia rahapeliyhtiöiden eli Veikkauksen, RAY:n ja Fintoton fuusiolla tulee olemaan, Koskimaa kertoo.

Koskimaa nostaa esiin myös e-urheilun ja pelistriimit, joiden suosio on kasvanut hurjaa vauhtia.

– Näiden ilmiöiden tutkimuksessa ollaan Suomessa oltu aktiivisia jo jonkin aikaa. Toivottavasti saamme tästä tutkimuksesta artikkeleita ensi vuoden Pelitutkimuksen vuosikirjaan, Koskimaa sanoo.

Pelitutkimuksen vuosikirja 2017: http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja-2017

Pelimies on nykyään myös Lautapelimies

Pelien digitalisaation aikana, myös perinteinen videopelikauppa joutuu hakemaan uusia tuotteita valikoimaansa, jotta pysyy kilpailussa mukana.

Lautapelit ovat tulleet takasin

Lautapelit ovat olleet kodin viihdetuotteita jo useita vuosikymmeniä, mutta videopelien suosion myötä lautapelit kokivat ehkä jonkinlaista inflaatiota 2000-luvun taitteessa. Playstation oli jokaisen kotona ja perinteiset lautapelit illat olivat lähinnä jouluaaton ajanvietettä. Olemme kuitenkin huomanneet, kuinka suuri ryhmä ihmisiä varsinkin aikuisia ovat alkaneet harrastamaan lautapelaamista uudestaan. Sen näkee myös pelitarjonnassa maailmalla ja kuinka hyvin lautapelit saavat joukkorahoitusta. Tämän kaiken innoittamana Pelimies, joka toiminut yli viidentoista vuoden ajan käytännössä pelkästään videopelikauppana on nyt hypännyt perinteisemmän pelimuodon piiriin ja kauppaammekin nykyään laajaa valikoimaa lautapelejä, sekä korttipelejä.

Miksi kilpailla lautapeleillä?

Pohdimme lautapelien tuomista valikoimaamme jo pitemmän tovin, kunnes yhdellä firman mökkireissulla päätimme yksimielisesti, että lautapelit on saatava myös Pelimiehen valikoimaan. Taustalla on monta tekijää, niin harrastuneisuus kuin halu uudistua, sekä palvella asiakkaita vielä monipuolisemmin. Meidän näkemys peleistä on se että, on hyvä olla valikoimassa jotakin kaikille pelaajille. Tämän vuoksi meilläkin on valikoima pelejä aina 8-bittisestä Nintendosta aivan uusimpiin PS4 peleihin, jokaiselle jotakin. Lautapelit oikeastaan vain tukevat meidän näkemystä pelaamisesta ja tarjonnasta ja uskomme, että tämä on hyvä rohkea askel meille ja meidän asiakkaillemme. Haluamme myös tarjota asiakkaillemme muitakin lautapelejä kuin vain monopolia ja Afrikan tähteä, valikoimastamme löytyy niin eeppiset avaruus-strategia pelit kuin nopeat ja veikeät korttipelit!

Pelialan tulevaisuus?

Pelien digitalisaatio on puhututtanut niin mediaa kuin pelikauppa yrittäjääkin jo pitemmän aikaa ja sen seuraukset näkyvät suoraan pelien myynnissä. Tämä tosin koskee pääasiassa vain uusien pelien ostamista, ei niinkään käytettyjen tai puhumattakaan vanhempien retropelien keräilystä. On kuitenkin huomioitavaa, että lautapelejä ei voi ostaa digitaalisesti, niitä ei voi ladata ja pelata tietokoneen ruudulta. Ne pitää ostaa ja ne vievät fyysistä tilaa, mutta ehkä se onkin lautapelien hienous, kun ne ovat oikeita fyysisitä tuotteita. Fyysinen peli pitää arvonsa myös siinä missä digitaalinen tuote on arvokas vain sen käyttäjälle, digitaalista peliä ei voi myydä eteenpäin eikä sitä voi lainata ystäville, fyysisen tuotteen pystyy! Tämän vuoksi lautapelit ovat erinomainen lisäys meidän tuotevalikoimaan ja tukeehan se kaikin tavoin meidän vihreää ajattelua pelien kierrättämisestä, koska me myös myymme käytettyjä lautapelejä!

Lautapelien ja videopelien fuusio.

Viimeisten vuosien aikana markkinoille on myös tullut lautapelejä jotka pohjautuvat suoraan suosittuihin videopeleihin. Näistä hyvänä esimerkkinä vasta julkaistu Fallout The Boardgame, joka yhdistelee 20 vuotta vanhan pelisarjan tematiikkaa ja pelimekaniikoita täysin fyysisessä lautapelimuodossaan. Muita maininnan arvoisia on mm. Dark Souls lautapeli, joka on videopelisarjalle uskollisesti erittäin vaikea lautapeli läpäistä ja työn alla on myös Resident Evil 2 peliin perustava lautapeli, jonka joukkorahoitus meni komeasti yli tavoitellun rajan. Tulevaisuus tuo tullessaan varmasti enemmänkin näitä suosittujen videopelisarjojen lautapelikäännöksiä ja mehän niitä myös odotamme innolla!

LG Electronics julkisti vuoden 2017 tuloksensa

Premium-kodinkoneiden ja -televisioiden menestys johti vahvaan kannattavuuteen ja yhtiön historian korkeimpaan vuosiliikevaihtoon

Helsinki, 26.1 2018 — LG Electronics Inc. (LG) on saavuttanut vuonna 2017 yhtiön historian parhaan liikevaihdon, 61,4 biljoonaa wonia (44,4 miljardia euroa). Yhtiön liikevaihto kasvoi 10,9 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Vuoden 2017 liikevoitto oli korkein sitten vuoden 2009, 2,47 biljoonaa wonia (1,79 miljardia euroa), ja kasvoi 85 prosenttia vuodesta 2016 johtuen suurelta osin premium-kodinkoneiden ja televisioiden vahvasta menestyksestä. Vuoden 2017 viimeisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 16,96 biljoonaa wonia (12,27 miljardia euroa), kasvaen 15 prosenttia verrattuna vuoden 2016 vastaavaan ajanjaksoon, ja liikevoitto 366,8 miljardia wonia (265,3 miljoonaa euroa).

LG Home Appliance & Air Solutions Company raportoi 19,23 biljoonan wonin (13,9 miljardin euron) liikevaihdon vuodelta 2017. Yhdentoista prosentin liikevaihdon kasvu edellisvuoteen verrattuna heijasti premium-tuotteiden, kuten TWINWash-pyykinpesukoneiden, InstaView-jääkaappien ja energiatehokkaiden kodinkoneiden vahvaa kysyntää. Vuoden 2017 viimeisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 4,33 biljoonaa wonia (3,13 miljardia euroa) ja kasvoi seitsemän prosenttia verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon. Koreassa myynti kasvoi peräti 27 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Viimeisen vuosineljänneksen liikevoitto laski 80,7 miljardiin woniin (58,4 miljoonaan euroon) johtuen LG SIGNATURE:n kasvaneista markkinointikustannuksista, infrastruktuuri-investoinneista Pohjois-Amerikassa ja tuotekehityskustannuksista liittyen älykodinkoneisiin ja robotteihin.

The LG Home Entertainment Company raportoi 18,67 biljoonan wonin (13,51 miljardin euron) liikevaihdon vuodelta 2017, joka kasvoi seitsemän prosenttia edeltävään vuoteen verrattuna. Vuoden 2017 vahva liikevoitto oli 1,57 biljoonaa wonia (1,13 miljardia euroa) ja heijasti LG:n OLED- ja UHD-premiumtelevisioiden kysynnän jatkuvaa kasvua. Vuoden 2017 viimeisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 5,48 biljoonaa wonia (3,96 miljardia euroa) ja kasvoi 14 prosenttia edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna johtuen LG:n premium-televisioiden kasvavasta kysynnästä. Vuosineljänneksen liikevoitto kasvoi 134 prosenttia edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna nousten 383,5 miljardiin woniin (277,3 miljoonaa euroa).

The LG Mobile Communications Company saavutti 11,67 biljoonan wonin (8,43 miljardin euron) vuosiliikevaihdon huolimatta haastavasta markkinatilanteesta ja kovasta kilpailusta kiinalaisten brändien kanssa. Viimeisen vuosineljänneksen liikevaihto kasvoi 3,07 biljoonaan woniin (2,22 miljardiin euroon), samalla kun vuosineljänneksen liiketappio kaventui 213,2 miljardiin woniin (154,18 miljoonaan euroon) johtuen LG V30:n ja muiden LG:n premium-älypuhelimien vahvasta myynnistä sekä uudistetusta liiketoimintarakenteesta.

The LG Vehicle Components Company saavutti vahvan 3,49 biljoonan wonin (2,53 miljardin euron) vuosiliikevaihdon, joka kasvoi lähes 26 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Viimeisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 856,7 miljardia wonia (619,5 miljoonaa euroa), ja laski hieman edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Viimeisen vuosineljänneksen kannattavuus laski johtuen tilapäisestä laskusta infotainment-liiketoiminnan liikevaihdossa sekä investoinneista uuteen liiketoimintaan. Maailmanlaajuisten sähköautomarkkinoiden kasvun odotetaan luovan lisää kysyntää komponenteille vuonna 2018.

LG Electronicsin raportoimat tiedot voi ladata kokonaisuudessaan osoitteessa: www.lg.com/global/ir/reports/earning-release.jsp

Testiin DJI Osmo Mobile 2 ‐gimbal

Jaahas, tämän vuoden ensimmäinen tekniikkaostos tehty- tarpeeseen, kyllä. Kirjoitamme tuotteesta arvion heti sen saatuamme. Tällainen tuote on tulossa:

DJI Osmo Mobile -gimbal muuntaa puhelimesi tehokkaaksi ja kyvykkääksi videokameraksi jolla kuvaat elokuvamaisia kamera-ajoja. Tehokas kolmiakselinen gimbal minimoi esimerkiksi kävelystä johtuvaa tärinää ja kameran heiluntaa, pitäen kameran tiukasti kohti kuvattavaa kohdetta.

Puhelimeen ladattavan ilmaisen sovelluksen avulla muunnat puhelimen älykkääksi videokameraksi. Matkapuhelin keskustelee gimbalin kanssa langattomasti Bluetooth-yhteydellä ja gimbal kääntyy automaattisesti lukitun kohteen liikkuessa, pitäen kohteen tarkasti ruudun keskellä. Aktiivinen kohdeseuranta toimii sekä etu- että takakameroiden kanssa.

Voit tehokkaan tärinänvaimennuksen ansiosta kuvata myös timelapse/hyperlapse -videoita ilman kamerajalustaa. Gimbalilla voidaan kuvata myös näyttäviä panoraamakuvia helposti vain nappia painamalla, gimbal panoroi kameraa automaattisesti luoden saumattoman panoraaman. Uusi Zoom Control -ominaisuus antaa sinun hallita puelimesi kameraa suoraan gimbalista.

Akunkesto jopa 15 tuntia. Voit myös ladata älypuhelintasi suoraan gimbalista.

  • Yhteensopivien puhelimien mitat: 58.6 – 85 mm
  • Latausaika: 2 tuntia
  • Mitat: 72 x 113 x295 mm
  • Paino: 485 g
  • Käyttölämpötila: 0 – 40 °C

PUBG Päivityksiä #3

0

Aiheeseen liittyvä kuva

PlayerUnknowns BattleGround’s eli suomeksi kutsutaan nimellä ”pubgi” saa uusia päivityksiä.

Ennen vanhassa mapissa oli aloitus islandilla aseita saataville, joilla pelaajat pääsivät räiskimään ja paukuttelemaan ennen varsinaisen pelin alkamista.  Jatkossa tähän tulee muutos ja kyseiset aseet poistetaan aloituspaikasta.

Peliin lisättiin myös uusia kieliä, joita pelaajat voivat muuttaa itse pelin asetuksista. Uudet kielet ovat Venäjä, Japani sekä Kiina.

Myös ns ”slide-jump” ongelma makuu-asennosta on korjattu.

Lisää tietoa päivityksistä voit lukea TÄSTÄ!

 

Ansaitse alennuspisteitä Coolshopissa

Coolshop pisteet

oska haluamme hemmotella hyviä asiakkaitamme, ansaitset pisteitä jokaisesta tilauksestasi. Voit käyttää pisteitä ostaessasi tuotteita Coolshop:sta alentamaan ostoshintaasi seuraavasta ostoksestasi.

[su_button url=”http://salestring.go2cloud.org/aff_c?offer_id=45&aff_id=2240″]Kauppaan[/su_button]

Se toimii näin:

1) Kuinka ansaitsen pisteitä: Tehdessäsi hankintoja Coolshop:ssa, saat automaattisesti pisteitä tilillesi 21 päivän kuluttua tilauksesi toimituksesta. Kirjaudu tilillesi nähdäksesi pistetilanteesi. Pisteet ovat yksinomaisesti henkilökohtaisia, eikä niitä voi siirtää toiseen tiliin taikka käyttää toisen tilin kautta.

2) Käyttö: Käyttääksesi pisteitä, klikkaa ”Käytä pisteitä” kassasivulla ennen maksun suorittamista samalla, kun hyväksyt kauppaehdot. Käyttäessäsi pisteitä maksaessasi tilauksesi, lopullinen ostoshintasi muuttuu alemmaksi käyttämiesi pisteidesi mukaan.

3) Lopullinen hinta: Minimimaksu tilauksesta on aina vähintään 1,0 €.

Esim.) Mikäli haluamasi tuote maksaa 4 euroa ja sinulla on pisteitä 5 euron edestä, niin voit käyttää pisteitä tilaukseen vain 3 euron edestä. Tuotteen lopulliseksi hinnaksi tulee 1 euro ja tilillesi jää pisteitä 2:n euron edestä.

Esim.) Haluamasi tuote maksaa 10 euroa ja sinulla on pisteitä 3 euron edestä. Käyttämällä pisteitä tilaukseesi hinta alenee koko pisteiden arvon mukaan. Tuotteen lopulliseksi hinnaksi tulee 7 euroa ja tilillesi ei jää pisteitä käytettäväksi.

NB: Pisteiden muuntokerroin on 100 pistettä = 1,0 eur.

TÄRKEÄÄ – KÄYTTÖEHDOT:

Jos päätät palauttaa tuotteen, tai peruuttaa tilauksen, missä olet käyttänyt pisteitäsi, ne menetetään peruutuksen yhteydessä. Sen vuoksi suosittelemme, että käytät pisteitäsi ainoastaan tuotteisiin, mitkä ovat jo varastossamme. Huomioi, että pidätämme itsellemme oikeuden muuttaa pistejärjestelmän arvoa ja voimassaolopäivän päättymistä sekä niiden lunastusaikarajoitteita.

Pisteiden viimeinen voimassaolopäivä on 6 kuukautta toimituspäivästä alkaen.

[su_button url=”http://salestring.go2cloud.org/aff_c?offer_id=45&aff_id=2240″]Kauppaan[/su_button]

Digimon Story Cyber Sleuth Hackers Memory PS4

Palaa Cyberspace Edenin digitaaliseen maailmaan pelissä, joka on jatko-osa vuoden 2016 yllätyshitille Digimon Story: Cyber Sleuth . Se on klassiseen Digimon-televisiosarjaan perustuva vuoropohjainen toimintaroolipeli.

Tarina sijoittuu aikaan ennen Digimon Story: Cyber Sleuthin tapahtumia. Astu Keisuke Amazawan kenkiin. Hän on teinipoika, joka sotkeutuu varastetun henkilöllisyyden tapaukseen. Hänen on liityttävä salaiseen hakkerijengiin puhdistaakseen maineensa.

Nouse parhaaksi Digimonien kouluttajaksi. Voit värvätä yli 320 erilaista Digimonia ja myös taistella niitä vastaan Cyberspace Edenin maailmassa. Kouluta ja kehitä niitä, kunnes saat kokoon taistelujoukon, jonka avulla voit todistaa syyttömyytesi ja pääset takaisin fyysiseen maailmaan.

https://www.konsolinet.fi/product/21375/digimon-story-cyber-sleuth-hackers-memory-ps4

 

Pelit harrastuksena

En itse enää edes kunnolla muista niitä ensimmäisiä Vic20 pelejä tai sitä edeltäviä käsikonsolipelejä, mutta se on melkoisen totta, että kehitystä on tapahtunut melkoisesti. Itse en enää niin paljon pelaile kuin tuolla kännykällä mutta vielä pari vuotta sitten pelasin melkein päivittäin Activisionin World of Warcraftia ja itseasiassa kävin poikani kanssa myös katsomassa elokuvankin, silloin kuin se ilmestyi.

Pelaaminen on aina ollut harrastuksena mukana kuvioissa aina FIFA futispeleistä ja Need for Speed-peleistä alkaen, eikä nykyaikainen eSports maailma ehtinyt tulla vielä oman ”peliuran” aikana, mutta ymmärrän, että nykyään ne parhaat ja työteliäimmät pelaajat voivat ansaita huomia summia päästessään sopivaan joukkueeseen pelaamaan. Sen olen käsittänyt, että eSports pitkälti on nimenomaan joukkuelaji.

Elokuviinkin pelaaminen pääsi jo 80-luvulla ja kaikki ainakin oman ikäluokkani kaverit muistavat Wargames leffan….. sittemmin noitakin on tullut lisää. Kun nyt aloitellaan tätä uutta sivustoa, on mielenkiintoista nähdä minkälaisista peleistä täällä tullaan kirjoittamaan  – ja minkälaisia pelaajia pääsemme esittelemään tuolla pelaajapuolella.

Pelivihje

Vuoden ensimmäinen vakiolapun vihjekohteemme on Newcastlen kotiottelua Swanseata vastaan. Vierasjoukkue on vain varjo viime vuotisesta ja Newcastle on pelannut aivan kohtuullisen hyvin verrattuna taas vieraiden manageri Carlos Carvalhalin ongelmiin joukkueen maalinteon vaikeuksissa. Swansea on jäänyt kolmessa viimeisestä neljästä pelistä ilman maaleja.
Kotijoukkue pelasi pirteän FA cupin ottelun Lutonia vastaan ja voitti sen tehtyään yhdeksässä minuutissa kolme maalia kiitos Ayoze Perezin sekä Jonjo Shelveyn. Manageri Rafa Benitez oli tyytyväinen joukkueen Luton ottelun ensimmäiseen puoliaikaan, mutta joukkueen ote katosi loppupuoliskolla.
Newcastlekään ei ole joukkueena vielä sillä tasolla, kuin se on joskus parhaina vuosinaan ollut, mutta tässä ottelussa sen hyökkäyspään kuviot pitäisivät toimia Swansean puolustuksen voittamiseksi.
Swansealta on sivussa lisäksi Leroy Fer ja Kyle Naughton punaisten korttien vuoksi…. mutta vieraat saanevat Leon Brittonin ja Ki Sung-Yuengin takaisin pelaavaan kokoonpanoon ja tällä viikolla Swansealla olisi yllätyksen paikka. Newcastle on suosikki ja mikäli se pelaa kuten Lutonia vastaan ensimmäisen puoliajan, se voittaa, mutta me lähdemme hakemaan Swansealle yllätysvierasvoittoa

Newcastle 1
Swansea 2

 

https://www.nufc.co.uk/

https://www.swanseacity.com/

VihjeCorner