Koti Blogi Sivu 34

Elisa Viihde CS:GO-liiga alkaa elokuussa

Finnish Esports League ja Elisa Viihde järjestävät syksyn aikana Elisa Viihde CS:GO-liigan, jossa kahdeksan joukkuetta taistelee 40 000 euron palkintopotista. Liigan runkosarja kestää elokuun alusta syyskuun loppuun ja se huipentuu lokakuun puolivälissä jälleen järjestettävään Grail Quest -tapahtumaan Turkuun. Välierät ja loppuottelut pelataan Kupittaan Palloiluhallilla 18.-19. lokakuuta.

Elisa Viihde CS:GO-liigassa tullaan näkemään jo FEL:n aiemmista liigakausista tuttu haastajaliiga sekä tänä vuonna lanseerattu avoin liiga.

FELin CS-liigoissa on nähty kaikkiaan yli 500 joukkuetta kilpailemassa Suomen CS:GO-kuninkuudesta. Näin laaja sarja tukee Elisa Viihteen ja FEL:n yhteistä missiota tarjota suomalaispelaajille uusia ja erityisesti konkreettisia polkuja kohti ammattilaisuutta, toteaa FELin toimitusjohtaja Jussi Halme.

Kaikki Elisa Viihde CS:GO-liigan ottelut tullaan näyttämään suorina suomeksi selostettuina Elisa Viihteen kanavissa.

E-urheilun merkitys kasvaa kovaa vauhtia niin maailmalla kuin Suomessa, ja Elisa Viihde on jo vakiinnuttanut asemansa Suomen suurimpana ja katsotuimpana CS:GO-sisällöntarjoajana. Olemme hyvin iloisia uudesta liigasta, joka vahvistaa asemaamme e-urheilun edelläkävijänä, kertoo Elisan urheilu- ja maksu-tv-liiketoiminnasta vastaava Mika Lepistö.

Kuva: Otto Virtanen / SEUL ry

Mousesports ja Razer yhteistyössä

0

eUrheilu joukkue Mousesports ja oheislaitteiden valmistaja Razer ovat solmineet yhteityösopimuksen. Nämä kaksi ovat ennenkin tehneet yhteistyötä kun ensimmäinen sopimus luotiin 2009.

Jatkossa pelaajat käyttävät Razerin tuotteita kuten pelihiirtä, näppäimistöä sekä headsettiä peleissä kuten Counter Strike: Global Offensive sekä League of Legends.

Tämän seurauksena Razeriltä tullaan näkemään myöskin Mousesports aiheisia oheislaitteita jotka tulevat myyntiin sekä myös arvontoihin.

Pelaajien Laitteet

Nyt kun joukkueen pelaajat alkavat käyttää Razerin tuotteita turnauksissa, herää varmasti kysymys – Mitkä tuotteet pelaajat sitten saavat käyttöönsä? Pelaajien käyttöön tulee muunmuassa Razer Huntsman Elite näppäimistö sekä vaihtoehtoisesti BlackWidow Chroma V2 Tournament Edition. Headsettinä toimii Razer Kraken Tournament Edition ja hiirenä Deathadder sekä Mamba Elite hiiret.

Organisaation mietteet

Mousesports:n toimitusjohtaja Stefan Wendt kertoi julkaisussaan näin. ”Se että saamme olla jälleen osa Razerin tiimiä on meille todella erityistä, se näyttää kuinka paljon luottamusta Razer on pistänyt meidän pelaajiimme sekä visioomme” ”Olemme samalla myöskin ylpeitä kun voimme tarjota pelaajillemme uudempia sekä parempia laitteita pelien edistämiseksi, kun he turnauksissa havittelevat pokaalia. Odotan innolla tulevaa ja sitä mitä voimme yhdessä saavuttaa”

eUrheilu on jatkuvassa kasvussa ja se onkin todella jännittävää viihdettä, viihteestä puheenollen käy ihmeessä kurkistamassa mitä meidän leffasivulta löytyy osoitteesta http://viihdecorner.fi

Age of Wonders – Planetfal, nostalgian paluu

0

Moni milleniaali varmasti muistaa Age of Wonders pelisarjan, nyt se saa jälleen jatkoa kun planetfall ilmestyy kauppoihin parin viikon päästä 06.08 juuri ennen koulujen alkua.

Tämä peli pysyttelee alkuperäisessä vuoropohjaisessa pelaamisessa joka pyörii sci-fi maailmassaan. Kuten aikaisemmatkin, tämän pelin meille tuo Triumph Studios yhdessä Paradox Interactiven kanssa. Vuonna 2014 julkaistu Age of Wonders oli pelitekijälle hitti, myyden 500,000 kopiota pelistä.

Pelaaja rakentaa valtakuntaansa, laajentaen sekä vallottaen muiden maita. Pelissä kaupungit sekä joukkojen liikkuvuus mitataan tiileissä (tiles) vähän kuin kilpailevan pelisarjan Total Warin tyyli mutta rajoitetumpaa. Pelaaja myöskin valitsee oman rotunsa, joihin lukeutuu mm. ihmiset, örkit sekä haltijat.

Oletko jo kokeillut kyseistä pelisarjaa? Nyt on siis oiva aika aloittaa. Mikäli olet myös elokuvista kiinnostunut kurkkaa ihmeessä viihdesivullemme http://viihdecorner.fi

SEUL hakee kumppaneita

Suomen elektronisen urheilun liitto julkisti kesäkuun puolessa välissä SEUL Ottelut -portaalin, joka tulee käyttöön syksyllä 2019. Palvelun idea on tarjota suomalaisille elektronisen urheilun seuraajille ja muille kiinnostuneille keskitettyä ja ajankohtaista tietoa siitä, milloin ja mistä suomalaisten joukkueiden ja pelaajien otteluita voi seurata.

Kokoamme nyt SEUL Ottelut -portaalille yhteistyöryhmää joka vastaa muun muassa eri pelien otteluista. Yhteistyöryhmän avulla pyrimme myös kehittämään palvelua kaikkien käyttöön soveltuvaksi ja rakentamaan jokaiselle suositulle pelille sopivaa ympäristöä ottelutietojen esittämiseen. Haku on päällä heinäkuun 31. päivään asti. Testaaminen alkaa elokuussa.

Yhteistyöryhmään voi hakea täällä lomakkeella.

Kuva: Pekka Nummela / SEUL ry

Mistä portaalista on kyse?

Suomen elektronisen urheilun liitto lanseeraa vuoden 2019 aikana uuden Ottelut -palvelun. Palvelun idea on yksinkertaisesti tarjota suomalaisille elektronisen urheilun seuraajille ja muille kiinnostuneille keskitettyä ja ajankohtaista tietoa siitä, milloin ja mistä suomalaisten joukkueiden ja pelaajien otteluita voi seurata.

Palvelu pyrkii mahdollistamaan kaiken kotimaisen sisällön seuraamisen. Sen tehtävänä on tarjota yleisölleen tulevien otteluiden aikataulut, joukkueet, mahdolliset pelattavat kartat, ottelun reaaliaikaiset seurantamahdollisuudet ja muut tarpeelliset lisätiedot. Portaali kokoaa yhteen myös otteluihin, tapahtumiin ja turnauksiin liittyviä, kotimaisia uutisia. Käyttäjä voi palvelussa suodattaa sisältöä itselleen sopivaksi, eli esimerkiksi näkymässä voi olla vain oman suosikkipelin tulevat ottelut.

Yhä useampi elektronisen urheilun ulkopuolelta tuleva kysyy, mistä suomalaisten pelejä on mahdollista seurata. Koska suoratoistopalveluita, erilaisia turnauksia sekä liigoja on useampia, haluamme koota nämä yhteen, luoden parhaan mahdollisen kanavan löytää koko kotimainen tarjonta. Meille tärkeää on koko alan kasvu ja yhteisesti jaetut, huippupelaajien tuottamat elämykset, toteaa liiton puheenjohtaja Joonas Kapiainen.

Palvelun kehittäminen tapahtuu omassa työryhmässään. Testaukseen ja ylläpitoon hyödynnetään Suomen elektronisen urheilun yhteisön osaamista ja käytöstä saatua palautetta. Ottelut -portaali otetaan varsinaiseen käyttöön syksyllä 2019.

Digikuilua kaventamassa

Suomi on maailman onnellisin maa. Olemme myös digitalisaatiossa EU:n ehdotonta kärkeä niin julkishallinnon digitaalisten palveluiden osalta kuin digitaidoissakin. Huipputilastot eivät kuitenkaan kerro koko totuutta ja digikuilun kasvusta on meilläkin puhuttu jo vuosien ajan. 

Gigantti selvitti tuoreessa tutkimuksessaan suomalaisten suhdetta teknologiaan ja erilaisiin älylaitteisiin. Vastausten perusteella näyttää siltä, että enemmistö pärjää teknologian kanssa mallikkaasti, mutta joka kolmas kuitenkin kokee, että teknologiasta on tullut niin haasteellista, että sen kehityksessä on vaikea pysyä mukana. Joka viidennen* kotoa löytyy myös elektroniikkaa, jota vastaaja ei ymmärrä ja puolelta vastaajista löytyy laitteita, joissa on enemmän toimintoja kuin mitä pystyy hyödyntämään. Vaikka haasteet korostuvat esimerkiksi vanhemmassa ikäryhmässä, myös pienituloiset ja vaikkapa yksityisyrittäjät kokevat teknologian haasteena enemmän kuin nuoremmat ja paremmin tienaavat. Tämä viesti meidän kaikkien tulee kuulla ja ottaa tosissaan. 

Digitalisaatio on helpottanut elämäämme monella tavalla viime vuosikymmeninä. Koneet tekevät puolestamme jo paljon ja tulevaisuudessa tekoäly vielä enemmän. Mutta jos digitalisaation kyydistä putoaa, voi olla että samalla putoaa myös palveluiden ja koko yhteiskunnan ulottumattomiin, sillä sähköinen asioiminen on arkea jo nyt niin pankeissa kuin terveyskeskuksissakin. 

YK:n kestävän kehityksen tavoite numero 10 on eriarvoisuuden vähentäminen. Jos haluamme tasoittaa teknologista eriarvoisuutta, meidän on tiedettävä, millä ratkaisuilla todella on merkitystä. Näiden ratkaisujen on hyvä tulla sellaisilta tahoilta, jotka kohtaavat päivittäin teknologian kanssa kamppailevia henkilöitä. Ei ainoastaan julkisissa kouluissa ja palveluissa, vaan myös yksityisellä sektorilla. 

Useat eri toimijat ovat heränneet digikuilun kasvamiseen. Esimerkiksi Ylen Nettiä ikä kaikki kampanja kannusti ja neuvoi ikäihmisiä digiongelmien kanssa, valtiovarainministeriön Digi arkeen -neuvottelukunta tuo yhteen eri järjestöjä ja muita toimijoita ja digipalveluiden saavutettavuudesta määrätään jopa EU direktiivillä. Supercellin Ilkka Paanasen ideoima ja useiden yhteistyökumppaneiden kanssa toteuttama Kaikille Kone -kampanja puolestaan kerää käytöstä poistettuja koneita lasten ja nuorten digisyrjäytymisen ehkäisyyn. Myös me haluamme olla mukana omalla panoksellamme. Opastamme asiakkaitamme yli 40 liikkeessämme eri puolilla Suomea, lahjoitamme koneita ja padeja niitä tarvitseville ja avaamme myös kanavan, jossa suomalaiset voivat ehdottaa kohteita, jotka kipeiten apua tarvitsevat. Jotta kukaan ei jäisi digikuilun partaalle vaan rakentaisimme sillan yhdessä sen yli.

Sami Särkelä

Markkinointijohtaja, Gigantti 

Digitaalinen eriarvoistuminen esillä SuomiAreenassa ensi viikolla

Gigantti järjestää SuomiAreenassa keskustelutilaisuuden, jossa keskitytään suomalaisen yhteiskunnan teknologia- ja digihaasteisiin ja niiden aiheuttamaan eriarvoistumiseen. Keskustelun tarkoituksena on tuoda esiin, miltä teknologian kehittyminen eri näkökulmista näyttää ja millä keinoin kaikkien pääsyä digimaailmaan voidaan tukea.

Keskustelutilaisuuteen on kutsuttu puhujiksi aihetta monipuolisesta näkökulmasta tarkasteleva asiantuntijajoukko: tubettaja Miklu Bäck, Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto Valli ry:n toiminnanjohtaja Virpi Dufva, DNA:n Chief Digital Officer Kati Sulin sekä toimittaja-tietokirjailija Pekka Vahvanen. Giganttia keskustelussa edustaa markkinointijohtaja Sami Särkelä ja tilaisuuden juontaa Nuppu Stenros.

Keskustelutilaisuus järjestetään SuomiAreenassa keskiviikkona 17.7. klo 14:30-15:30 BEPOP-lavalla, Yrjönkatu 22. Tilaisuus on kaikille avoin. Lämpimästi tervetuloa kuuntelemaan! 

* Gigantin teknologiatutkimus 2019. Kyselyn toteutti YouGov analysis institute maaliskuussa 2019. Siihen osallistui yli 800 yli 18-vuotiasta suomalaista. Otos on kansallisesti edustava. 

Witcher Netflix sarja

0

Witcher pelisarjan fanit olivat innoissaan kuullessaan että pelistä tehdään oma sarja. Sarjan tuottaa suoratoistopalvelu Netflix.

Samalla kun fanit odottaa traileria, on Netflix antanut pientä materiaalia kyseisen sarjan tuotannosta. Sarjan pääosissa näyttelee Henry Cavill (Geralt) sekä Anya Cholatra (Yennefer).

Kuvien joukossa oli Geralt selkä kameraan päin, katsoen horisonttia, kuvan tekstinä oli ”The worst monsters are the ones we create.”, tässä kuvassa Geralt kantaa vain yhtä miekkaa selässään toisin kuin peleissä joissa pelaaja on tottunut näkemään kaksi.

Itse peli perustuu kirjasarjaan joka on löytyy nimellä ”Witcher”.

Netflix myös julkaisi sarjan kuvauksen. ”Sarja perustuu Best Seller fantasiakirjasarjaan. The Witcher on eeppinen tarina kohtalosta sekä perheestä. Rivian Geralt, yksinäinen hirviömetsästäjä yrittää löytää paikkaansa tästä maailmasta jossa ihmiset yleensä ovat ne pahimmat hirviöt. Mutta kun kohtalo vie hänet voimakkaan velhottaren luo, sekä nuoren prinsessan jolla on vaarallinen salaisuus, joutuu kolmikko opetella työskentelemään yhdessä näillä vaarallisilla mailla.”

Pelisarjan viimeisin peli, ”Witcher 3” oli hyvin eeppinen sekä mukaansa tempaava mutta onko tästä sarjasta samaan? Se jää nähtäväksi. Traileria odotellessa voit vaikka käydä kurkkaamassa valkokankaan muita uutisia osoitteesta http://viihdecorner.fi

TESTISSÄ: Spyro-Reignited Trilogy

0

Eepelit.fi testasi Spyro-Reignited Trilogy pelin. Peli julkaistiin PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle 13. marraskuuta 2018. Remasteroitu Spyro julkaistaan 3. syyskuuta 2019 myös Nintendo Switchille ja Microsoft Windowsille.

Odotukset olivat todella korkealla, sillä tätä on hehkutettu kauan! Toki piti olla vähän varautunut, sillä tunnetusti uudistetuissa peleissä saattaa olla kaikenlaisia bugeja. Heti ensimäisistä sekunneista lähtien peli on ollut täyttä nostalgia huumaa kun kaikki tutut äänet ja kaikki ovat uudistetussa pelissä.

Tässä uudistetussa Spyrossa on kaikki pelisarjan kolme peliä Spyro the Dragon, Spyro 2: Ripto’s Rage! ja Spyro: Year of the Dragon. Ainoa uusi juttu minkä huomasin oli suomenkieliset dubbaukset sekä tekstitykset. Toisaalta se on hyvä asia niille, jotka eivät osaa englantia jotta ymmärtää paremmin mitä pelissä tapahtuu.

Peli on ollut tähän asti ihan virheetön eli mitään bugeja ei ole ollut. Spyro on yllättävän vaikea peli, vaikeampi kuin muistelin mutta se toi mukavaa haastetta. Helpotusta ohjaukseen verrattuna vanhoihin peleihin tuo playstation 4 ohjaimen tatit, jolloin ohjaaminen on tarkempaa ja sulavampaa.

En voi muuta kuin suositella kokeilemaan peliä! Peli tulee ainakin playstation storessa aika usein alennukseen joten kannattaa tutkailla alennuksia. Hinta-laatu suhde on tosi hyvä eikä mielestäni mitenkään överi kallis peli.

Kehittyvät pelaajasukupolvet

Miettikää, että tietokonepelit tulivat tuossa 80-luvulla. 90-luvulla tietokonepelaajat ja konsolipelaajat luokiteltiin nörteiksi ja ne kovat kaverit pelasivat huoltoasemien ja baarien flippereitä ja pajatsoja – ajat ovat vähän niistä päivistä muuttuneet. Ja siihen aikaa isät ehkä pelasivat korttia, ja shakkia, mutta eivät todellakaan tietokonepelejä.

Flippereistä pajatson kautta nykyaikaan

Piti tulla kuitenkin se noin 20 vuotta ajassa eteenpäin, jotta saatiin vielä toinen sukupolvi eli millenniaalit ja vielä toinen lähes 20 vuotta, jotta saatiin diginatiivit ja nyt meillä on tilanne, jossa tietokonepelaajia on niin itsovanhemmissa kuin aivan pienissä lapsissa. Tietokone ja älylaitteet kuten puhelin ja tabletti on kaikille tuttuja lapsesta isovanhempiin ja kaikki on muuttunut elämässä, varsinkin se mikä liittyy viihteeseen ja vapaa-aikaan.

Ennen pystyi vaikka kävelemään siihen lähihuolta-asemalle pelaamaan sitä ainoata saatavilla olevaa peliä, flipperiä ja/tai pajatsoa, kun nykyään voi sitten klikata itsensä tietokoneen tai älylaitteen kautta allvideoslots sivustolla ja sitä kautta etsiä pelaamista vaikka kuinka monelle illalle ja vapaapäivälle. Tuo sivusto myös kertoo ensikertalaiselle ja aloittelijalle, mitä kaikkea on tarjolla ja selittää ”alan” termejä. Jos ainoa kosketus rahapeleihin on se marketin euron videopokeri, niin kannattaa uhrata parikymmentä euroa, saada saman verran bonusrahaa ja pelata vaikka vain täysin ajankuluksi sitten koko 20+20 euroa 20 sentin panoksella jollakin pelillä, josta voi sitten voittaa vaikka miljoonaa, mikä ettei?

Wargames – mistä kaikki alkoi

Vuosi oli 1983 ja Elokuvan ohjasi John Badham ja pääosassa oli Matthew Broderick ja kyse oli elokuvasta, missä pääosassa oli teini ja hänen tietokonepelaamisensa. Koko 80-luku ja vielä 90-luku oli tietokone- ja pelikonsoli pelaamisen alkuaikoja ja vain viitteitä tulevaisuudesta oli tulossa sillä myös ensimmäiset matkapuhelimet tavalliselle kansalle saatiin 90-luvun alussa käyttöön.

Wargamesin jälkeen saman sarjan pelit itseasiassa jatkuivat ja tietokoneiden ja koneiden ylivoimaa maalailtiin sitten 1994 Terminatori I elokuvassa ison Arskan eli Arnold Schwarzeneggerin toimin.

Nyt 2020-luvun lähestyessä elokuvamaailma piirtelee meille maailmoja, missä ihmisiä on vähemmän, syntyvyys on laskenut nykyisestään ja ihmisillä on töissä ja rutiinitehtävissä täysin ihmisen näköisiä robotteja, jotka saataisiin täysin ihmisenkin näköisiksi, mutta niin ei haluta. Mikä on todellisuus? Ovathan autotkin muuttumassa sähköautoiksi ja lentävät autot ovat jo protopyyppi asteella ja itsestään liikkuvia rekkoja koeajetaan…

Tietokonepelaamisesta ammatti

Jos 90-luvulla pelailtiin paljon, ja täysin ilman rahallista tuloa – pelaaminen aiheutti vain rahanmenoa, mutta tänään on tietokoneen ja pelaamisen avulla itseasiassa mahdollista ansaita ammattimaisesti vähintään kahdella tavalla: voi pelata ammatikseen tai voi striimata eli suoratoistaa omaa elämistään ja pelaamistaan ammatikseen. Molemmista aloista löytyy Suomesta useita alan ammattilaisia, ja itseasiassa monelle on viime aikoina tullut varmasti televisiosta ja muualta mediasta tutuksi joukkue nimeltä ENCE. Kaikki eivät tiedä, mitä ENCE pelaa ja miksi se on niin kuuluisa, mutta joukkue on tätä kirjoitettaessa toisena maailmanranking listalla kun katsotaan CS:GO joukkueita. Kyseessä on siis tietokonepeli, missä joukkueet pelaavat toisiaan vastaan pienillä kartoilla yrittäen voittaa toisen joukkueen asettamalla pommin, tai tuhoamalla vastustajan ampumalla heidät – jotkut sanovat tätä uutta tietokonepelaamista nimellä eUrheilu, mutta sopivampi on kansainvälinen nimitys eSports- kyseessä on turnauslaji, mutta ei varsinaisesti urheilu.

Varsinaisen pelaamisen ohella on syntynyt luonnollisesti peliliigoja, ja huomattava määrä erilaisia oheistuotteita. Viimeisempänä juuri amerikkalainen olutjätti Budweiser yrittää patentoida itselleen oikeuden käyttää sellaisia termejä kuten ”The official eSports beer” ja ”The official beer of players” jne. Ja kuka olisi uskonut että kiinalaisten omalle eSports liigalle asetettaisiin miljoonien eurojen pääsymaksu per joukkue! Liigaa seuraa miljoonat ihmiset, joten mainosarvo on taattu ja tästä uutisoimme juuri hetki sitten kun Disneyn omistama Marvel tulee Team Liquidin kumppaniksi juuri League of Legends joukkueeseen Aasian markkinoille.

Ei ole helppoa tietä tai oikotietä

Ei kuitenkaan pidä kuvitella hetkeäkään, että kenestä tahansa voisi tulla maailmanluokan CS:GO tai Dota 2 tai PUBG pelaaja. Ammattitason pelaajalta vaaditaan kaikissa eSports peleissä hyvä tiimi, yhteenpelaava tiimi ja kymmeniä, satoja tunteja pelaamista ja treenaamista. Jokainen voi voittaa yhden pelin, mutta maailmanhuipulle ei pääse ilman onnea, hyvää tiimiä, valtavaa omistautumista lajille sekä lahjakkuutta tarkkaavaisuuden ja reflektisien osalta.

Tulevaisuus on kyllä alalle aika erikoinen, sillä jo muutamassa vuodessa suomalaisetkin keskiasteen oppilaitokset ovat ottaneet omaan opintosuunnitelmaansa eSports, eli pelialan!!!!! Esimerkiksi Järviseudun ammatti-instituutti aloittaa nyt syksyllä oman eSports linjan. Pelaamisen lisäksi voi opiskella esportsiin painottuvaa liiketoimintaa ja suorittaa kaksoistutkinnon Alajärven lukiossa. Liiketoiminnan parissa opiskelijat järjestävät OUTLOAD-nimisen kilpapelitapahtuman, jossa he vastaavat esimerkiksi myynnistä, markkinoinnista ja tuotannosta.

Kuinka monesti oppilaitosten opintosuunnitelmia on muutettu historiassa näin nopeasti? Tämäkin vain kuvastaa nykyhetken ja tulevaisuuden nopeita suunnanmuutoksia, joten emme voi yhtään tietää, mitä edessä päin on 2020-luvulla vielä tulossa.

Ei ENCE aina onnistu

ENCE oli yksi Kölnin ESL Onen turnauksen suosikeista, mutta tällä kertaa suomalainen maailmanlistan kakkonen ei ollut pelipäällä. Mutta ei ENCE huonolle hävinnyt, ENCE nimittäin häivis 1-3 ranskalaiselle Vitalitylle ja Vitality on kuitenkin maailmanranking kolmonen.

Ennen Vitality tappiota ENCE hävisi myös Mirage kartan tanskalaiselle Heroicille 10-16. Näiden otteluiden tuloksena ENCE oli ulkona jatkopeleistä. Seuraavan kerran ENCE astuu parrasvaloihin heinäkuun 18.päivä Chicagossa IEM-turnauksessa.

Disneyn Marvel lähti eSport joukkueen sponssiksi

Tämä on ensi kerta kun Marvel lähtee tälle alalla ja tottakai yhteistyöjoukkueeksi valikoitu maailmanlistan ykkönen Team Liquid. Syykin on selvä, on ollut jo hetken nähtävillä, että maailman parhaat eSports joukkueet ovat vaikuttajia pukeutumisessa ja Marvelin Avengers-vaatemallisto sopii tähän kuin tikka suoraan keskelle maalitaulua. Marvelin ja Team Liquidin yhteistyö nähdään tässä vaiheessa lähinnä League of legends yhteistyössä ja Fortnitessa.

Kiinan laajenevat markkinat

Kiinan oma LOL kiertua yhteistyössä Tencentin kanssa on kopioitu NBA:sta ja joukkueita on 16 ja mukaan pääsee noin 11-12 miljoona dollarin sisäänmaksusta!
Team Liquidin kautta Marvelin vaatemallisto saa varmaa näkyvyyttä juuri oikeaan kohderyhmään.